پژوهشگران از آماري كه جستجوهاي آنلاين كودكان در سال 2009 نشان داد، شگفت زده شدند.

از نظر علمي‌‌ در عملكرد و رفتارهاي پسران و دختران تفاوت‌هاي بسياري‌ وجود دارد. با اين وجود ‌آن‌ها در خصوص يك چيز با هم وجه اشتراك پيدا كردند و آن هم سايت‌هاي جستجوي آنلاين مورد علاقه‌شان است.

بر اساس تحقيقات شركت نرم افزاري سايمنتك (Symantec) سايت‌هاي؛  YouTube  Facebook و گوگل سه سايت پر طرفدار پسران و دختران براي جستجو در سال 2009 هستند.

اين خبر مي‌تواند تا حدي احساس آرامش براي والديني كه نگران بي‌اطلاعي خود از فعاليت‌هاي اينترنتي كودكانشان هستند، باشد.

البته اين احساس خوشايند زياد طولاني نخواهد بود. يعني تا زماني كه به ليست تحقيقاتي‌ عبارات جستجو شده توسط كودكانتان نگاهي بيندازيد. بسيار متعجب خواهيد شد.

اين تحقيقات نشان مي‌دهد كه بيش از يك چهارم از كودكان بين 8 تا 18 سال يك عبارت نامتعارف نسبت به سن خود  را جستجو كرده‌اند. 

چرا؟

شايد به اين دليل كه كودكان در اين گروه سني بسيار كنجكاو هستند. كنجكاوي همان چيزي است كه آنها را به سمت جستجو و كشف رازهاي‌ پنهان سوق مي‌دهد.

حالا اين حس كنجكاوي در كودكان زير 7 سال چگونه است؟ آنها به دنبال چه در اينترنت مي‌گردند؟ براي پاسخ به اين سوال ها بايد دوباره به تحقيقات اين شركت مراجعه كنيم.

بر اساس اين تحقيقات، كودكان اين رده سني به دنبال تصاوير مستهجن هستند. وحشتناكه نه؟!! ولي واقعيت دارد.

اين تحقيقات نشان داده است كه در سال 2009 بيشترين جستجو در رده سني زير 7 سال نيز يك عبارت نامتعارف ديگر بوده است.‌ حتي بيشتر از سايت‌هاي كودكان در اين رده سني، سايت‌هاي معروفي چون: كلوپ پنگوئن Club Penguin، وب كينز  Webkinz و ديسني Disney، بود.

نكته قابل توجه در اين تحقيق اين است كه اين عبارت در افراد بالاي رده سني 25 سال بسيار كمتر مورد توجه براي جستجو قرار گرفته است!

علت چيست؟

آيا واقعا كودكان كوچك ما علاقمند به ديدن چنين تصاويري هستند؟ يا اينكه فقط مي‌خواهند معناي اين عبارت را بدانند؟

من اخيرا با خود عهد كردم كه زماني را براي آموزش لغات در حد سني دختر 9 ساله خود اختصاص بدم. بعد از اين كار، من كامپيوتر خانوادگي را دائم چك خواهم كرد.

با اين اقدام مي‌خواهم بدانم كه آيا در اين مسئله تغييري ايجاد شده يانه؟ شما چي فكر مي كنيد؟

اطلاعات و آمار ارائه شده‌ در اين مقاله از بررسي‌‌ نتايج جمع آوري‌شده 14.6 ميليون كاربر خانگي از دوم فوريه تا 4 دسامبر 2009 بود.