کتاب تبلیغات سیاسی (با تاکید بر فنون تبلیغات) نوشته دکتر حسن سبیلان اردستانی روانه پيشخوان كتابفروشي‌ها شد.
نویسنده در مقدمه این کتاب آورده است: تبليغات در ايران از دو مشکل عمده در رنج است. ابتدا تعريف و شمول معنايي تبليغات است که در اين خصوص اکثر کساني که اقدام به برنامه‌ريزي تبليغاتي به‌خصوص در عرصه تبليغات سياسي مي‌کنند، حيطه تبليغات را مشخص نکرده و براساس تعاريف گوناگون پيش مي‌روند که اکثر اين برنامه‌هاي تبليغاتي نيز با شکست مواجه مي‌شود و در نتیجه نوعي بي‌اطميناني به کارشناسان تبليغات سياسي در ايران ديده مي‌شود. به‌همین دلیل سياسيون سعي مي‌کنند علاوه بر تمهيدات تبليغاتي از تمهيدات غيرتبليغاتي نيز به وفور استفاده کنند تا بتوانند بر رقباي خود فائق آيند.
ضعف کارشناسان در اين حوزه، عدم اشراف کامل آن‌ها به تبليغات به‌معناي عام و علوم مرتبط با آن مي‌باشد. به تعبير ديگر کارشناسان تبليغات سياسي به معدود کتاب‌ها و مقاله‌ها مراجعه مي‌کنند و با تفکيک کامل تبليغات سياسي، تجاري و مذهبي از يکديگر دانش خود را به حداقل کاهش مي‌دهند که اين تفکيک نامطلوب مشکلات زياد و به تبع ناکارآمدي استراتژي و برنامه‌ريزي تبليغات سياسي را به‌همراه دارد. خوشبختانه در اين حوزه به زبان فارسي کتب و مقالات مناسبي وجود دارد که با مطالعه آن‌ها مي‌توان کاستي‌هاي موجود را رفع کرد.
دومين مشکل حوزه تبليغات؛ فنون و تکنيک‌هاي تبليغات است. بايد گفت تاکنون در خصوص فنون تبليغات سياسي مجموعه‌اي گردآوري نشده و فنون مدون موجود نيز در اکثر کتاب‌ها و مقاله‌ها تکرار شده‌اند و طي سال‌هاي گذشته اين فنون تکميل نشده‌اند. به اين ترتيب کارشناسان حوزه تبليغات سياسي تنها با تجربه و مطالعات شخصي مي‌توانند فنون را بياموزند و چون استفاده از فنون مربوط به بخش صف در يک تيم تبليغاتي مي‌باشد لذا بديهي است که اين افراد پس از مدتي يا ارتقاء مي‌يابند و به حوزه ستاد منتقل مي‌شوند و وظيفه تدوين استراتژي و برنامه‌ريزي را متقبل مي‌شوند و يا اين که سرخورده شده و جاي خود را به افراد جديد محول مي‌نمايند و در نتيجه خلاء هميشه وجود دارد. بنابراين، گروه‌هاي تبليغاتي با ضعف کامل دانش فنون تبليغات مواجه هستند و ديده مي‌شود که از تعداد معدود فنون مطرح در اين حوزه براي اکثر فعاليت‌هاي تبليغاتي استفاده مي‌شود که اين امر تاثير تبليغات سياسي را به حداقل خود کاهش داده است. به خصوص براي گروه‌هايي که از امکانات تبليغاتي کمتري نسبت به گروه هاي رقيب بهره‌مند هستند.
این کتاب در دو بخش تنظیم شده که بخش اول به تعريف تبليغات سياسي و ملزومات آن مي‌پردازد و بخش دوم به فنون تبلیغات سیاسی در سه سرفصل فنون كلان، فنون متوسط و فنون خُرد مي‌پردازد.
کتاب تبلیغات سیاسی را موسسه کتاب مهربان نشر (66973175) در 216 صفحه، شمارگان 1000 نسخه و قیمت 3500 تومان چاپ و منتشر كرده‌ است.